tisdag 27 augusti 2013

Veckokalender!




Många fina och fiffiga veckokalendrar finns det men då måste man köpa dem och så tycker jag helt enkelt inte att de är så snygga och smälter in så bra som jag önskar.

Häromdagen hittade mina barn dessa magneter med veckodagarna på (köpt på Granit för flera år sedan) och började leka med dem på kylskåpet. Då fick jag en idé att jag skulle med hjälp av eltejp/isoleringstejp göra ett rutnät på kylskåpet som en veckokalender. Det bästa med den här är att tejpen inte ger märken på kylskåpet, kalendern syns inte mer än den behöver för att barnen ska ha koll och den finns i närheten där vi äter frukost vilket gör att det är enkelt att se vad som ska hända under dagen.


Tyckte själv att den blev väldigt snygg :)

Under kalendern har jag dessutom satt upp en matsedel för två veckor framåt vilket också underlättar vardagen avsevärt.

Ett litet enkelt tips från mig ;)

Trevlig tisdag på er!
Kram Anna



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar