lördag 18 maj 2013

Första rabarberna!


Idag har vi plockat de första rabarberna och bakat den första rabarbepajen. Ljuvligt gott! Jag och Astrid fick lite lyxtid tillsammans. Det är verkligen så värdefullt att få lite ensamtid med var och ett av sina barn.


Att få plocka rabarber och gräslök är bland det bästa vår Astrid vet. En reflektion är att gräslök smakar väldigt gott men lök ska undvikas till varje pris. Ja ja, det är inte allt som en mamma ska förstå :)

Förra sommaren fixade vi i ordning trädgårdslandet som fanns när vi flyttade in. Vi köpte bl. a nya pallkragar eller rättare sagt gamla pallkragar från försvaret och gjorde trädgårdslandet  större. I pallkragarna odlade vi potatis, lök, örter, morötter, rädisor, sallad och smultron. Potatisen och löken blev en riktig höjdare så i år utökade vi med de fyra gamla pallkragarna som fanns innan med ytterligare potatis och lök. Mumms!!! Längtar tills vi kan skörda! Löken börjar vi ta redan när den inte blivit så stor. Kan varmt rekommenderas till att användas i kalla såser till sommarens grillning. 


Resultatet av dagens skörd blev en mycket smaskig rabarbepaj som avnjöts till Let's dance. 


Hoppas ni alla får en härlig lördag! Idag vankas det utflykt med goa vänner o Eurovisionfrossa! 

I morgon håller jag öppet i min lilla butik så alla ni som vill och kanske är på en liten söndagstripp är hjärtligt välkomna!!! Jag har öppet mellan 12-15.

Kram Anna

För alla er som sett inlägget så har jag korrigerat bilderna. Jag provade att blogga från telefonen och där såg allt toppen ut men inte när jag väl såg det på datorn. Lite bättre bilder nu ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar