onsdag 29 maj 2013

Ork var finns du???

Så här såg det ut på gästtoaletten för några veckor sedan.


Ibland försvinner orken alldeles!!!

Just nu är jag i en sådan fas. Jag tycker att vi har saker precis överallt och jag vet inte var jag ska göra av det. Vi har projekt i hela huset men hinner inte jobba med dem för antingen så väsnas det för mycket eller så har vi inte köpt materialet till att göra klart det. Ska även tillägga att det lockar mer att gå ut och greja i trädgården än att vara inne och renovera. Självklart hjälps vi åt både jag och min man med alla sysslor här hemma men likväl finns den där känslan att det bara är jag som plockar, städar och röjer hela tiden (fast det är inte snällt att tänka så för min man jobbar ju faktiskt heltid också och det gör inte jag på samma sätt plus att jag går hemma och ser det varje dag).

För att inte fastna i dessa negativa tankar brukar jag kolla igenom gamla bilder för att faktiskt se hur mycket vi har gjort. Det är definitivt inte samma hus idag som det var när vi köpte det. Vi har dessutom tre fantastiska barn som fyller våra liv med massor med kärlek, stolligheter och skratt. Det är den bästa investering man kan göra!!!

Hur gör ni för att inte fastna i en orkeslöshet?

Jag behöver också tips på hur man löser förvaring av allt bråte! Jag tycker verkligen inte om en massa saker framme. Jag älskar smart förvaring och en avskalad miljö runt mig. Hjälp!!!

Nä, nu kör vi!!!

Kram Anna






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar