måndag 21 oktober 2013

En sak i taget!


Idag har jag gjort en av mina "surdegar". En sak som har hängt över mig länge och som bara stått där halvfärdigt och tittat på mig.

Jag har äntligen målat färdigt linneskåpet som vi troligtvis ska ha i hallen där uppe där vi precis har renoverat. Min man är just nu lite skeptisk till placeringen dock, vilket jag egentligen håller med honom om, eftersom det ska stå i ett väldigt vackert stråk i hallen och med skåpet blir det ganska trångt.

Nu har det i alla fall fått sin nya färg och jag chockar mig själv med ett blått skåp. En nyans av den färgsättning som vi har hittat på väggarna när vi tagit fram den gamla pärlsponten. Vi använder oss av äggoljetempera från Ovolin som i resten av rummet. En matt färg som blir äggskalslik när man nöter på den. Helt fantastisk färg enligt mig!


Jag blev väldigt nöjd och känner en viss lättnad att få stryka detta från den gigantiska attgöraförattbliklarsnartlistan. En sak i taget så nu tar vi tag i nästa ;)


Trevlig kväll!
Kram Anna

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Vilken underbar färg du använt! Vad heter den? Skulle gärna vilja använda den på en kista jag ska måla om.
    /Therese
    denlantligadrommen.bloggo.nu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Therese!
      Färgen är äggoljetempera från en byggnadsvårdsaffär i Örebro som heter Ovolin. Färgkoden är deras egna och heter 4-240. Ovolin finns även som webbutik. En helt underbar färg tycker jag! Lycka till och hoppas att kistan blir fin :) Tack för besöket!
      Mvh Anna

      Radera