fredag 18 oktober 2013

Härliga fredag = virkstund i soffan!


Jag försöker vända min orkeslöshet till något positivt istället för att se allt jag inte gör. För jag är verkligen en görande människa. Men i min lite trångsynta hjärna så räknas inte allt man gör som något man faktiskt gör/presterar vilket inte är så bra för psyket alltid. Låter detta rörigt så är det nog det.


Vad gör jag då?

Jo, en sak som jag faktiskt får väldigt mycket energi av, jag virkar, virkar och virkar. Efter att ha virkat en förmiddag så kan min lite trångsynta hjärna säga till mig att jag bara har latat mig och inte gjort alla de där måstena som skulle göras men kroppen säger en helt annan sak. Jag blir lugnare, gladare och dessutom så gör jag en massa andra människor glada för de saker som de får. Den bästa responsen på att man faktiskt ändå har gjort något bra.


Jag älskar att virka mössor av olika slag. Den här har jag virkat till min man i Drops Eskimo. Han lär inte frysa i första taget ;) Mönstret har jag tagit här. Ljuvlig mössa att ha på sig och den tar inte så lång tid att göra.

Om du inte kan eller har tid och lust att virka en själv får du gärna beställa en av mig. Maila mig i så fall på info@boosgard.se.

Ni har inte missat att det är öppet i min lilla butik till helgen hoppas jag. Mellan kl. 11-15 finns antingen jag eller min man där så då är ni hjärtligt välkomna!

Hoppas att ni alla får en härlig fredag och njut av vårt vackra väder!
Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar