torsdag 24 oktober 2013

Snygga papper!



Vad köper man till en ettårig tjej i födelsedagspresent som har två äldre systrar med massor av leksaker?

Man kan absolut fylla på med likadana leksaker som systrarna redan har så att vi har tredubbel uppsättning av allt.

Nä, det är inte min melodi eftersom jag precis just nu har en diskussion med hennes äldre systrar om hur man tar hand om sina saker, hur man plockar undan och att saker faktiskt kostar pengar. Man kan inte bara få nya saker hela tiden bara för att man har trampat sönder de gamla.

Jo, en födelsedagspresent som hon kommer att få är "renovering av sitt rum". Nästa helg kommer mina föräldrar hit och hjälper oss med att måla väggar, tak och golv i hennes rum. Något som vi hade tänkt göra redan innan hon kom men som inte blev av.


Inredaren i mig sätter då genast igång och börjar fundera på hur det ska se ut, hur rummet ska möbleras, vilka färger ska vara genomgående osv. Basen kommer att bli vit! Jag tycker mycket bättre om att stoppa in färger på saker eller möbler och inte så mycket om att sätta färg på väggarna. När jag hittade dessa snygga papper så bestämde jag mig för att hennes rum får accentfärgerna turkos och rosa. Papperna ska jag använda mig av till att göra tavlor och förvaringsburkar.

Med detta inlägg vill jag absolut inte vara på något sätt otacksam för alla de fina saker som givits till vår lilla ettåring. Tvärtom är vi otroligt tacksamma för allt fint vi får och speciellt det som våra barn får, för det uppskattas otroligt mycket av dem. Jag tycker att ni alla har tänkt till och dessutom så är ni bäst på att fråga vad "hon önskar sig" (vi önskar till henne). Självklart är det också mycket som slits ut när man ha många barn. Speciellt kläder, ytterkläder och skor men också leksaker.

Hoppas att ni inte blåser bort i stormen!
Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar